Elég egy jó ötlet a sikeres vállalkozáshoz?

Erdei Zsuzsa

Hogyan növelhetik versenyképességüket a mikro vállalkozások az Internet segítségével? Izgalmas kérdés a mikro vállalkozások számára is hogyan lehetnek még sikeresebbek ebben a kihívásokkal teli makró környezetben. Sokan a megváltozott helyzetet nem kudarcként, hanem új lehetőségként élik meg. A Budapest Bank szeretne katalizátor szerepet betölteni abban, hogy minél több kisvállalkozás legyen tudatos és innovatív, mert ez az a szegmens ahol a fejlődés és a növekedés lehetőségei a legnagyobbak.

A tudatossághoz szorosan kapcsolódik az információszerzés, a mikro vállalkozások mindössze 10%-a követi figyelemmel naponta a gazdasági-pénzügyi információkat, 19% pedig havonta vagy gyakrabban. Együttesen is jóval egyharmad alatt van azoknak az aránya, akik többé-kevésbé rendszeresen nyomon követik a gazdasági és pénzügyi élet változásait és folyamatait. 29% alkalmanként vagy ritkán, 40% pedig egyáltalán nem tájékozódik gazdasági és pénzügyi kérdésekben. 56% látogat rendszeresen honlapokat, leginkább hírportálokat, második helyen állnak a különböző állami, kormányzati portálok pl. APEH stb. Mindössze 7 % látogat olyan oldalakat, amelyek a vállalkozás tevékenységéhez kapcsolódó szakmai információkat biztosítják. Internetes információforrások szempontjából kínálat vagy kereslet oldalon vannak kihívások? Az előadásom ezen kérdésekre ad választ.

Nyomtatható verzió