Offline újságok online megjelenése

Dévényi István, Orosz Györgyi, Sz. Nagy Tamás

Dévényi István

Az interneten elsőnek kell lenni, de minimum ultragyorsnak. A világhálós hírversenyt az nyeri, aki leghamarabb rukkol elő az információval. Az online média nem viseli el a hosszú cikkeket, ezért bizonyos műfajok meghalnak. Ha pedig egy papíralapú újság mégis a neten próbálkozik, akkor a fentiek miatt csúnyán elbukik, ráadásul még offline olvasóit is elveszíti, mert miért fizetnének az ingyen is elérhető tartalomért. Sok nagy igazság, amelyekből semmi sem igaz.

Orosz Györgyi

Mostanában minden tartalomszolgáltatót foglalkoztat, hogy lehet-e fizetőssé tenni az online hírpiacot? És még az, hogy képesek-e egymástól markánsan külön válni az offline és az online termékek? Hogy függ össze ez a múlttal? Mennyit nyom a latba a brand és mennyit a minőségi tartalom az online és az offline világban? Ki, mire és hogyan használja a közösségi oldalakat? Elmoshatja mindez a minőségi újságírást? És hogyan kapcsolódik ehhez a hálózatkutatás?

Sz. Nagy Tamás A nagy kérdés – újságírói, szerkesztői szempontból ugyanúgy, mint marketing, sales vagy éppen technikai aspektusból. Mi kerüljön az online-ra, és mi az újságba? Tud-e még a print exkluzív információval előrukkolni? Érdemes-e tartogatni az információt? Milyen cross-promó legyen a termékek között? Hatékony-e ez egyáltalán? Legyen-e e-újság? Ha igen, az milyen legyen? Lapozgatós vagy szimpla pdf-es verzió? Lehessen nyomtatni az oldalakat vagy inkább html-formátumban kínáljuk az olvasóknak? Fizetős legyen vagy csak regisztrációhoz kössük? Ha fizetős, akkor mennyit kérhetünk érte? Hogyan reklámozzuk? Nem csinálunk túlságosan erős konkurenciát a napilapnak? Egyáltalán: szívesen olvasnak a sportkedvelők Nemzeti Sportot a számítógép előtt? Ezeken zakatol az ember agya nap mint nap. És a válaszokat nem lehet elodázni, mert – a médiában különösen – gyorsan pörög az élet, az internet pedig teljesen behálózott minket.

Nyomtatható verzió